Poradnik sportowy – zbiór ciekawostek

716

Sport to zdrowie, niestety jednak wiele osób nie ma motywacji do tego, aby go uprawiać. Dlatego też dziś przygotowaliśmy dla was ten specjalny poradnik, który pomoże wam dowiedzieć się co nieco na temat uprawiania sportu!

Poradnik sportowy – zbiór ciekawostek

Motywacja – nieodłączny element podczas uprawiania sportu

Nieodłącznym elementem przy uprawianiu sportu jest motywacja. Możemy ją rozumieć, jako czynnik który pcha nas samych do bezpośredniego zachowania się w określony sposób (w tym wypadku jest to sport). Jeśli chodzi o przykłady motywacji – to może być to też na przykład motywacja do zarobku – pchająca nas na przykład do obstawiania na zakładach bukmacherskich. Motywacja jest instrumentalna jeśli chodzi o sport – ponieważ wyznacza kierunek działania, sprawiając, że osoba która jest aktywna fizycznie nastawia się na określony cel i stara się go osiągnąć.

Jak sport oddziałuje na naszą psychikę?

Regularna aktywność fizyczna wpływa również na ogólny poziom naszej psychiki pozytywnie. Oprócz bezpośredniego polepszenia naszego samopoczucia sport buduje w człowieku pewne mechanizmy. Pozwala być bardziej zdyscyplinowanym, rozwija w nas umiejętności, które mogą tak naprawdę przydać się wszędzie, a to z kolei przekłada się na lepsze przyswajanie wiedzy czy naukę nowych umiejętności – na przykład prawidłowego obstawiania zakładów bukmacherskich. Pozytywny wpływ sportu na psychikę człowieka jest potwierdzony naukowo. Liczne badania mówią jednoznacznie o pozytywach sportu na organizm człowieka. Dlatego też, regularne uprawianie sportu powinno być codziennością każdego człowieka – szczególnie w okresie kiedy dzień jest bardzo krótki – a dni zimne oraz nieprzyjemne.

Unikaj monotonności!

Chyba nikt nie lubi monotonnych treningów, dlatego też ważne jest to, abyś pozwolił sobie na zmianę od czasu do czasu – wystarczy na przykład zamiast kolejnego, rutynowego biegania – ruszyć w inny teren bądź po prostu zacząć wykonywać inne ćwiczenia. Jeśli jednak ćwiczysz w domu – dodaj coś nowego na przykład butelki z piaskiem lub też inny, nowy sprzęt do ćwiczeń. Zamiast powtarzać te ćwiczenia, na które nie masz ochoty – poszukaj takich – które sprawiają ci przyjemność. Wstawanie z negatywnym nastawieniem na trening na pewno ci nie pomoże, dlatego też odpowiednie planowanie czasu aktywności realnie, stosownie do swoich możliwości i planu dnia pomoże ci odpowiednio zająć się problemem twojej motywacji. Jeśli dzień był wyjątkowo stresujący – warto zrobić takie ćwiczenia, które ten stres rozładują. Jeśli jednak czujesz się zmęczona/zmęczony – nie rób ćwiczeń na siłę, czasami po prostu nie warto robić czegoś wbrew sobie, bo będzie to miało odwrotny skutek. Istnieje setki przykładów robienia czegoś na siłę – wystarczy tylko się rozejrzeć. Dla niektórych jest to praca – dla innych pisanie o zakładach bukmacherskich – a jeszcze dla innych – sprzątanie. Wszystko jednakże może się zmienić – o ile będziemy mieli do tego odpowiednią motywację.

5/5 - (3)