Jak utrzymać motywację do ćwiczeń

90

Brakuje Ci motywacji do ćwiczeń? Nie czujesz już tej radości co wcześniej, ciężko Ci się zmusić do treningu? Ciągle tylko pracujesz i zamiast realizować cele, ciągle tylko przeglądasz kolejne blogi biznesowe typu https://biznesowo.info.pl z nadzieją, że staniesz się milionerem. Nie ma już siły na nic? Spadek motywacji może mieć wiele przyczyn. Motywacja jest jednak zmienna, a problem z nią zaczyna się w momencie, kiedy w raz ze spadkiem motywacji idzie rezygnacja z wyznaczonych celów. 

Michael Jordan powiedział kiedyś „Jeśli raz się poddasz, to może stać się nawykiem. Nigdy się nie poddawaj.” W momencie, w którym czujemy, że nie chce nam się bardzo ważna jest wytrwałość i upór. Również osoby, które nas inspirują mogą pomóc, ponieważ pewnie nie raz sami nieraz zmagali się z niechęcią do treningów. 

Znani sportowcy, to zwykli ludzie, tacy jak my. Różnica jaka nas dzieli jest jednak taka, że oni nie zrezygnowali ze swoich celów, byli zdeterminowani, nie poddali się. Michael’a Jordana wyrzucono kiedyś z drużyny, bo podobno się nie nadawał, a Daniel Craig zanim został aktorem był bezdomny. Steve Jobs podkreślał, że, żeby odnieść sukces potrzebny jest czysty upór. 

Jak działa motywacja?

Efekty motywacji zależą od jej trzech składowych:

  1. Ukierunkowania- wyznaczamy cele. Możemy wzmocnić efekt tworząc listę celów do wykonania i położyć na biurku czy powiesić na lodówce. To sprawia, że każdego dnia utrwalamy postanowienia. Łatwiej nam również sprawdzić jak daleko mamy jeszcze do wyznaczonego celu.
  2. Wytrwałość- ukazuje jak trwała jest nasza determinacja do dążenia do celu.
  3. Intensywność- jak dużo energii poświęcamy na naszą aktywność.

Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna

Motywacja zewnętrzna, czyli motywowanie się czynnikami zewnętrznymi. Czyli jesteśmy zmotywowani do udziału w zawodach ze względu na możliwość wygrania nagrody. Mamy z tego jakiś benefit. W przypadku motywacji wewnętrznej, to rozwój osobisty, pasja, samozaparcie. Na dłuższą metę to właśnie motywacja wewnętrzna jest trwalsza, nie jest też zależna od uwarunkowań zewnętrznych. Trzeba powiedzieć, że dobrze, aby nie tylko sam cel dostarczał nam radość, ale również żeby droga do niego była przyjemna. Nie może być to droga przez mękę.

Nagradzajmy się za małe sukcesy

Przyznawanie sobie nagrody w połowie drogi do celu nie jest niczym złym. Wręcz przeciwnie. Każdy nasz mały sukces powinien być nagradzany. Udało Ci się przebiec więcej niż zakładałeś? Zrobiłeś ćwiczenie dla zaawansowanych zamiast początkujących? Świetnie! Za to również należy Ci się nagroda. Warto raz w tygodniu zrobić sobie zdjęcie, zmierzyć obwody, żeby sprawdzić efekty. Już samo to, że na tym zdjęciu nasze ciało wygląda lepiej , niż na poprzednim jest nagrodą.

5/5 - (1)
reklama