Ten Problem W Szczególności Dotyczy Osób

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Jedną z konsekwencji intensywnych ćwiczeń jest powstawanie zakwasów. Ten problem w szczególności dotyczy osób, które sport uprawiają z doskoku, czyli decydują się na duży wysiłek fizyczny po kilku tygodniowej przerwie. Organizm wtedy nie jest przyzwyczajony do aktywnego trybu życia, mięśnie są rozleniwione, nie wyćwiczone i poprzez zakwasy „informują”, że doszło do mikrourazów i potrzebują odpocząć.

Przyczyny zakwasów.

Przyjęło się, że przyczyną zakwasów jest gromadzenie się kwasu mlekowego w mięśniach. Ale coraz częściej ta teoria powstawania zakwasów jest podważana. A za bardziej prawdopodobną uznaje się uszkodzenie włókna mięśniowego, który powoduje odczuwanie bólu.

Jak zapobiegać zakwasom.

Profilaktyka to słowo, które ma najważniejsze znaczenie, jeżeli chcemy aby nasz organizm pracował wydajnie. A więc najlepszą profilaktyką aby zapobiec powstawaniu zakwasów jest systematyczny trening i dobra rozgrzewka. Ponadto podstawowym czynnikiem zapobiegającym doprowadzeniu mięśni do mocnych zakwasów jest dostosowanie ćwiczeń do swoich możliwości.

Zakwasy – dieta.

Ważnym elementem zdrowego trybu życia jest odpowiednia dieta, a już szczególnie ważnym, u osób regularnie uprawiających sport. Każda z takich osób wie co to znaczy ból po intensywnych ćwiczeniach. Choć z upływem czasu, sam przechodzi, są sposoby aby przyśpieszyć ten proces. I to właśnie dieta jest jednym z takich sposobów. Podstawowym elementem takiej diety jest woda, która nie tylko zapobiega odwodnieniu, ale też z organizmu wypłukuje kwas mlekowy, który odpowiada między innymi za powstawanie zakwasów. Ponadto bardzo dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie do diety produktów takich jak liściaste zielone warzywa (sałata, szpinak, rukola), seler, brukselka, ogórek, awokado, limonka, cytryna czy pół szklanki piwa. A wyeliminowanie z naszej dotychczasowej diety potraw zawierających tłuszcze nasycone, kofeiny i żywności o wysokim poziomie węglowodanów. Stosując taką dietę jesteśmy w stanie zapobiec bólowi mięśni po treningu, a zakwasy nie będą miały z nami żadnych szans.

Zakwasy na brzuchu.

Od wielu lat najpopularniejszymi ćwiczeniami na pozbycie się niepotrzebnego tłuszczyku na brzuchu były „brzuszki” . Często wykonywane nieprawidłowo lub zbyt intensywnie przyczyniają się do powstawania zakwasów. Dlatego aby uniknąć bólu mięśni i uzyskać wymarzony płaski brzuch należy prawidłowo wykonywać ćwiczenia, a także odpowiednio zorganizować przerwy żeby porozciągać mięśnie brzucha.

Zwalczanie zakwasów.

Numerem jeden, który świetnie sprawdza się w walce z zakwasami jest ciepła kąpiel. Ciepła woda rozszerza naczynia krwionośne, pozwala na lepsze natlenienie i usunięcie kwasu mlekowego. Kolejnym sposobem na pozbycie się zakwasów jest picie dużej ilości wody mineralnej, ale tylko tej zawierającej wysokie stężenie minerałów ( Muszyna, Staropolanka). Na pozbycie się zakwasów możemy także zastosować różnego rodzaju maści rozgrzewające – Dermentol, Fastum, Amol, Naproksen, Rub czy Ben Gay, który doskonale sprawdza się przy takich bólach. Zawarty w nim Mentol działa rozgrzewająco, usuwa zalegający w mięśniach kwas mlekowy, co powoduje zmniejszenie bólu i napięcia mięśni.

%name Ten Problem W Szczególności Dotyczy Osób

Eco Slim

Zamów dzisiaj i otrzymaj darmową wysyłkę i gwarancję satysfakcji.

50% Tylko dziś!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*