Dlaczego warto trenować?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Każdy to wie, ale czasem warto sobie przypomnieć.

Jeśli coś pominęłam, dopisz w komentarzu a uaktualnię posta 🙂
Znajdźmy wszystkie pozytywne strony treningu.

Dlaczego warto trenować?

1. Dobre samopoczucie – solidny wysiłek wydziela endorfiny, hormon szczęścia.

2. Radość – wykonuj te ćwiczenia, które lubisz, taki rodzaj aktywności, który daje Ci wiele radości.

3. Utrata kalorii i masy ciała, wzrost masy mięśniowej.

4. To czas dla Ciebie – nie myśl o pracy, nauce, skup się na sobie.

5. Fantastyczna sylwetka – systematyczne ćwiczenia wspaniale wpływają na nasze ciało.

6. Antydepresant – intensywny wysiłek fizyczny działa odstresowująco, powoduje, że złe emocje opadają i znika stres.

7. Wzmocnienie układu odpornościowego – po każdym umiarkowanym, ale systematycznym wysiłku fizycznym wzmacnia się układ odpornościowy, który chroni nas przed bakteriami, wirusami i komórkami nowotworowymi.

8. Dotlenienie organizmu – krew staje się rzadsza, bardziej płynna, dlatego lepiej dotlenia wszystkie nasze komórki, po czym mamy większe poczucie komfortu życia, nie męczymy się tak szybko.

9. Ochrona przed zawałem serca – ruch zmniejsza tendencję do nadmiernej krzepliwości krwi, która może prowadzić do zakrzepu tętnicy. Wysiłek fizyczny potrafi zahamować, a nawet jest w stanie odwrócić powstawanie zatorów.

10. Aktywność fizyczna wzmacnia mięśnie, stawy, poprawia ich elastyczność, zapobiega demineralizacji kości, wpływa na gospodarkę hormonalną i enzymatyczną.

11. Lepsza pamięć i koncentracja – ludzie aktywni lepiej się uczą i zapamiętują, mózg sprawniej pracuje.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*